9. Status zarejestrowanego użytkownika Serwisu uzyskuje się po wykonaniu następujących czynności:
- dokonaniu rejestracji w Serwisie
- dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy Klienta
- zalogowanie w Serwisie przy użyciu Loginu i Hasła.
10. Wraz z rejestracją w Serwisie Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta, umożliwiający składanie zamówień na produkty w Sklepie internetowym, rezerwację produktów, dostęp do historii zakupów, a także dostęp do danych Klienta, możliwość ich modyfikacji oraz usunięcia.
11. Klienci są zobowiązani do przechowywania danych niezbędnych do rejestracji w Serwisie, w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z nimi przez nieuprawnione osoby trzecie.
12. Korzystanie z Serwisu jest dostępne dla Klientów dysponujących następującym wyposażeniem:
- komputer PC,
- szerokopasmowe łącze internetowe,
- aktualna wersja przykładowych przeglądarek internetowych typu Firefox, Chrome, Safari lub IE (w wersji 9 lub wyższej),
- zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player oraz włączona obsługa języka JavaScript, ramek i stylów CSS,
- aktywne konto e-mail,
- telefon komórkowy, tablet lub inne urządzenie z dostępem do Internetu,
IV. Transakcja
- siedzibie Pracowni Złotniczej w Krakowie, w godzinach pracy,
- przez stronę internetową https://zlotnik-pudelko.pl, wypełniając formularz lub wybierając produkt z oferty Sklepu,
- przez pocztę elektroniczną janusz@zlotnik-pudelko.pl,
- przez telefon +48 12 430 01 87, w godzinach pracy,
15. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu email oraz telefonu kontaktowego.
16. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, są jedynie zaproszeniem do zawarcia Umowy. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego produktu, która dla dojścia Umowy do skutku, musi zostać zaakceptowana przez Sprzedającego.
17. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży oraz zobowiązuje się do poinformowania Klienta o tym fakcie w terminie do 48h od momentu złożenia zamówienia, na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu całej kwoty opłaconego zamówienia na wskazany rachunek bankowy Klienta.
18. Chcąc złożyć zamówienie należy wybrać produkt a następnie wypełnić dane niezbędne do wysyłki, wybrać sposób dostawy oraz formę płatności. Po wyborze sposobu dostawy wyświetli się informacja o całkowitej wartości zamówienia wraz z kosztami dostawy produktu (ceny w Sklepie nie uwzględniają kosztów dostawy).
19. Po komunikacie o otrzymaniu zamówienia, przyjęcie zamówienia do realizacji zostanie potwierdzone przez Sprzedającego drogą elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, Umowa uważana jest za zawartą.
20. Zamówienie w Sklepie można składać w każdym czasie, natomiast ich realizacja odbywa się w dni robocze.
21. Realizacja zamówienia następuje po wpłynięciu środków pieniężnych na konto Sprzedającego.
22. Realizacja zamówień poza granice Rzeczpospolitej Polskiej wymaga indywidualnego ustalenia warunków ze Sprzedającym.
23. Produkt jest dostarczany Klientowi wraz z paragonem lub fakturą VAT jeśli Klient zażąda i poda dane do faktury.
24. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta [Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm. ] Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
25. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient powinien poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od zawartej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, przez pismo wysłane pocztą na adres Sprzedającego, lub pocztą elektroniczną.
26. W celu odstąpienia od Umowy Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego zał. Nr 2 do ustawy z dn. 30.05.2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827). Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
27. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktów, umowę sprzedaży produktów uznaje się za niezawartą.
28. W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient ma obowiązek zwrócić produkt do Sklepu pod następujący adres: Pracownia Złotnicza Janusz Pudełko, 31-146 Kraków, ul. Długa 18.
29. Koszty i ryzyko zwrotu produktu ponosi Klient. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem.
30. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi wyraźną zgodę na inny sposób zwrotu, w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
31. W przypadku odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia w którym odstąpił od umowy. Klient powinien zwrócić Sprzedającemu dowód zakupu produktu.
32. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w przypadku gdy zakupiony produkt stanowi rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Klienta, lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy ( art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta) .
33. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, będące wynikiem korzystania z niego, w sposób wykraczający poza konieczność stwierdzenia jej jakości i autentyczności.
34. Sprzedający zwróci Klientowi należność za odesłany przez Klienta produkt w ciągu 14 dni, licząc od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktów. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem zwracanych produktów.
VI. Sposób płatności
35. Sklep przyjmuje następujące rodzaje płatności: przelew, e-przelew, karta kredytowa, PayU, PayPal, gotówka.
36. Za moment dokonania przelewu płatności uważa się moment wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego nr 35 1140 2004 0000 3702 7992 3736.
37. Klient jest zobowiązany zapłacić cenę końcową, powiększoną o koszty dostawy.
38. Cena za produkty wykonywane na zamówienie, ustalane są indywidualnie. Po zaakceptowaniu przez Klienta i wpłaceniu przez niego zadatku, Sprzedający przystępuje do realizacji zlecenia wypełniając formularz dla każdej ze stron.
39. Odbiór osobisty jest bezpłatny, możliwy wyłącznie w siedzibie Sprzedającego w godzinach otwarcia firmy.
40. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kosztów dostawy, w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy.
41, Zamówienie nie opłacone w ciągu 5 dni roboczych, zostaje anulowane a Umowę uznaje się za niezawartą.
42. Dostawa następuje na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
43. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon, lub na życzenie Klienta faktura VAT.
44. Zamówiony produkt dostarczany jest za pomocą firmy kurierskiej UPS, Przesyłki dostarczane są od godziny 9 do 18 w dni robocze.
45. Zamówione produkty są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku gdy miejscem dostawy towaru jest miejscowość poza granicami 46. Rzeczypospolitej Polskiej, zamówienie jest realizowane po uprzednim telefonicznym, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, uzgodnieniu warunków jego realizacji.
46. Przesyłki zagraniczne są realizowane tylko i wyłącznie poprzez firmę kurierską, koszty wysyłki za granicę pokrywa Klient.
47. W przypadku indywidualnych zamówień, czas jego realizacji, uzgadniany jest z Klientem.
48. W momencie przekazania produktu firmie kurierskiej lub nadania przesyłki pocztowej Klient jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie informacji elektronicznej na konto e-mail podane przy okazji składania zamówienia.
49. Kupujący może odebrać zamówiony towar osobiście wyłącznie w godzinach otwarcia firmy pod adresem: Pracownia Złotnicza Janusz Pudełko ul. Długa 18, 31-146 Kraków, po uprzednim poinformowaniu Sprzedającego, że towar będzie odebrany osobiście.
50. Kupujący powinien ocenić stan towaru i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez Kuriera lub listonosza i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru należy w obecności Kuriera lub listonosza sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier/listonosz), zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany towar, należy wraz z rachunkiem sprzedaży zwrócić Kurierowi/Listonoszowi. Jeżeli paczka zawiera więcej niż jeden towar należy zwrócić je wszystkie. Koszt transportu ponosi Sprzedający. Zwrócony towar zostanie wymieniony na nowy, a nowa przesyłka zostanie wysłana na koszt Sprzedającego.
51. W momencie przyjęcia towaru Kupujący zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór.
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy,
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
66. Dane osobowe Klienta zarejestrowane w Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) („Rozporządzenie”) w celach związanych z transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także na podstawie zgody Klienta – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.
67. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną, w formie wiadomości SMS i MMS. W takim przypadku dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę na podstawie zgody – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych oraz w celach związanych z obsługą wysyłki Newslettera.
68. Podanie danych osobowych przez Klienta w Sklepie jest dobrowolne, ale niezbędne do dokonywania transakcji w ramach Sklepu. Brak podania danych osobowych uniemożliwia utworzenie konta w Sklepie oraz dokonywanie transakcji w ramach Sklepu. Nie dotyczy to przetwarzania danych dla celów handlowych i marketingowych, które dokonywane jest tylko w przypadku dobrowolnego wyrażenia zgody.
69. Klientowi przysługuje prawo żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych go dotyczących, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
70. Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
71. W przypadku przetwarzania danych osobowych w prawnie usprawiedliwionych celach Sprzedającego dane osobowe są przechowywane do ustania usprawiedliwionych celów, a w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody Klienta – dane są przechowywane do czasu cofnięcia zgody.